Het verhaal achter de mensen | Werken bij Romijnders
servicemonteur aan het werk bij Romijnders

Het verhaal achter de mensen

‘Ik werk alweer 2 jaar voor Romijnders – sinds 1 februari 2018– en ik heb het heel goed naar m’n zin. Vanaf het moment dat ik van start ging ben ik met zoveel mogelijk mensen gaan praten. Daarmee leerde ik het bedrijf snel kennen en werd duidelijk waar de aandachtspunten liggen. Ik vind het belangrijk om een verbinder te zijn. Ook als er een keer iets minder goed loopt, kan het veel helpen om de juiste mensen met elkaar in gesprek te brengen.’

Hoog op mijn lijstje: De samenhang tussen de binnen- en de buitendienst.

‘Hoog op mijn lijstje staat de samenhang tussen de binnen- en de buitendienst. We zijn hier allemaal sterk van elkaar afhankelijk en hoe beter je elkaar kent, hoe soepeler alles verloopt. Dat is voor mij ook het leukste aspect aan het werk als HR-manager. Ik zoek heel actief contact met onze mensen, wil graag hun ‘verhaal’ horen, wat vindt iemand belangrijk? Waar wordt hij of zij enthousiast van?’

Geen strak, hiërarchisch geleid bedrijf

‘Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik hier al veel langer ben. Dat komt misschien ook wel omdat Romijnders geen strak, hiërarchisch geleid bedrijf is. Medewerkers krijgen er de kans om zelf aan hun job invulling te geven, om de dingen die ze belangrijk vinden op te pakken. Ik zie dat de medewerkers plezier in hun werk hebben, dat er ruimte is voor een geintje. Ik zie ook dat hier heel hard gewerkt wordt en dat de werkdruk soms hoog is. Daarom willen we graag extra mensen aantrekken. Met nieuwe mensen kunnen we op een goede manier verder groeien, want ook dat is een van onze ambities.’ – Lisa Nellestijn, HR manager