‘Goed luisteren naar je klanten’ | Werken bij Romijnders

‘Goed luisteren naar je klanten’

‘Ik werk al een hele tijd voor Romijnders. Al meer dan 25 jaar. In die jaren heb ik de nodige ervaring opgebouwd. Als ik mensen aan de telefoon krijg, luister ik altijd heel scherp. Dan krijg je al veel informatie over wat er aan de hand kan zijn. Mijn regio is Arnhem-Nijmegen. Ik verleen service aan verwarmingsinstallaties bij particulieren, in winkels en voor woningstichtingen. Het is leuk en afwisselend werk. Je laat tevreden mensen achter, zeker na het oplossen van een storing.’

We kunnen echt op elkaar bouwen

‘Destijds zag ik een advertentie in de krant voor personeel. Ik had net de MTS afgemaakt en zocht een baan. Ik werd aangenomen en heb daarna nog een specialistische opleiding van twee jaar gevolgd. Sindsdien werk ik hier met veel plezier. Bij Romijnders zijn de zaken goed geregeld. Als je ergens mee zit, dan is daar ruimte voor. Heb je ideeën dan wordt daarnaar geluisterd. Dat vind ik belangrijk. Ook is het mooi dat we hier elkaar nog kennen. Met de mensen uit je eigen rayon heb je natuurlijk de beste band. We kunnen echt op elkaar bouwen.’

Tijden zijn veranderd

‘In die bijna 25 jaar heb ik heel wat veranderingen meegemaakt. Bijvoorbeeld de komst van de mobiele telefoon en de tablet. Inmiddels werken we bijna niet meer met papier en wordt alles digitaal verwerkt. We opereren zelfstandig vanuit huis, zijn altijd onderweg. Dankzij de tablets en mobiele telefoons hebben we toch voortdurend contact. We overleggen met collega’s over een technisch probleem, bestellen onderdelen of zoeken iets uit samen met de producent van een apparaat of onderdeel. Het kan allemaal, waar je ook bent. Wat ik ook merk is dat het steeds drukker wordt. Planningen lopen vol en het kan lastig zijn om alles op tijd af te krijgen. Extra collega’s zijn dan ook zeer welkom.’ Charles Jacobs, servicemonteur afdeling wonen